Dzis odpowietrzam tyl i mam pytanko do obeznanych w temacie kolegow jak wlaczylem podnoszenie i wszedlem do kanalu to slyszalem takie syczenie czy to normalne patrzylem wszedzie i nigdzie nie zauwazylem zadnego wycieku wiec uklad wydaje sie szczelny bo i poziom oleju jest w porzadku ale to syczenie nie wiem co to znaczy .Wszelkie uwagi mile widziane
2
311 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 20 lipca 2009 - 20:39
#62
Napisano 20 lipca 2009 - 22:01
ogllala napisał:
wlaczylem podnoszenie
Na pewno syczał olej przepływający przez regulator.
#63
Napisano 23 lipca 2009 - 21:57
Tak podnosiło ale dopiero sprawdze ile idzie w góre
[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 21:00 ]
No coz tyl wciaz bombelkuje wiec poczekam do jutra z tym sprawdzaniem ile sie podnosi
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 22:57 ]
Panowie czy ktos z was odpowietrzal uklad NIVO bo ja to wlasnie robie i z przodu odpowietrzylem i jets OK a tyl wciaz bombelkuje znaczy wydobywa sie olej z babelkami powietrza moze cos robie zle moze to trzeba przy zapalonym silniku czy co prosze o rade bo cos mi sie za dlugo widzi to odpowietrzanie
[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 21:00 ]
No coz tyl wciaz bombelkuje wiec poczekam do jutra z tym sprawdzaniem ile sie podnosi
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 22:57 ]
Panowie czy ktos z was odpowietrzal uklad NIVO bo ja to wlasnie robie i z przodu odpowietrzylem i jets OK a tyl wciaz bombelkuje znaczy wydobywa sie olej z babelkami powietrza moze cos robie zle moze to trzeba przy zapalonym silniku czy co prosze o rade bo cos mi sie za dlugo widzi to odpowietrzanie
#64
Napisano 29 lipca 2009 - 22:11
To jak to w koncu jest z tym podnoszeniem. Przy ilu obrotach powinno zaczac podnosic? Bo ja dzisiaj z ciekawosci obciazylem tyl i na wolnych obrotach nic, przy dogazowaniu do 1000-1500 obrotow tez nic.
#65
Napisano 30 lipca 2009 - 19:30
micho napisał:
To jak to w koncu jest z tym podnoszeniem. Przy ilu obrotach powinno zaczac podnosic?
#66
Napisano 13 sierpnia 2009 - 20:20
witam wszystkich,
mam pytanko. Czy sprawdzenie gruch wymaga spuszczenia plynu z ukladu nivo czy wystarczy tylko odkrecic gruchy
mam pytanko. Czy sprawdzenie gruch wymaga spuszczenia plynu z ukladu nivo czy wystarczy tylko odkrecic gruchy
#67
Napisano 01 grudnia 2009 - 11:42
Witam
Podpinam sie do tematu. Założyłem go na forum Mercedesa gdyż problem się tyczy zawieszenia Nivo tylko, że w BMW a na forach BMW mało kto spotkał się z nivo a jak wystąpiła usterka to od razu zmienił na zwykłe zawieszenie. Ja jednak zaryzykowałem naprawy i mam narobione ‘bigosu”.
Nie mam mercedesa, ale BMW E34 touring z zawieszeniem nivo, czyli działa na tej samej zasadzie jak w Mercedesie W124. Sprowadzając samochód z zagranicy auto było bardzo twarde i brakowało jej litr płynu w układzie, dolałem płynu i auto tak jeździło lecz było twarde jak deska bez żadnej amortyzacji. Zabrałem się za usprawnianie nivo. Czytając wiele postów na forum głównie mercedesa. Doszedłem do wniosku, że auto ma usterkę gruszek zawieszenia(akumulatorów ciśnieniowych), które straciły już swoją żywotność. Nic nie ciekło, pocił się tylko regulator(śladowe ilości) tylko auto nie posiadało amortyzacji.
2 dni temu, mechanik wymienił mi 2 gruszki i przewody metalowe odchodzące do gruszek.
http://www.realoem.c...421&hg=33&fg=50
części nr 9 i 10 (przewody metalowe)
http://www.realoem.c...741&hg=33&fg=50
część nr 1 gruszka
Jak odebrałem samochód to stał on bardzo wysoko i strzęsło nim bardziej jak przed wymianą, mechanik twierdził, że to wina ustawienia tyłu auta na który juz nie miał czasu bo śpieszył się. Dojechałem do domu i sam opuściłem samochód.
http://www.realoem.c...352&hg=33&fg=50
Popuściłem nakrętki na obejmie(cześć nr 4) i przesunąłem cięgno (część nr 1) w lewo auto opuściło się.
Odetchnąłem z ulga gdyż auto zaczęło amortyzować, jednak jak zapakowałem 5 osób i bagaż auto piszczało z tyłu jakby z regulatora, nie wiem... Opuściłem auto jeszcze bardziej na dół i piszczenie było wyraźnie mniejsze ale dalej popiskiwało(tylko przy dużym obciążeniu), auto zrobiło trasę 150km z pełnym obciążeniem i poza popiskiwania było OK. Jednak jak wracało do domu układ się rozszczelnił i cały płyn wyleciał, auto zostawiało ścieszkę płynu za sobą. Nieszczelność jest z tyłu auta po lewej stronie czyli albo regulator albo przewód od gruszki, bądź przewody elastyczne sam do dziś nie wiem... Był to bardzo duży ubytek płynu litr płynu dolanego na stacji wystarczył na 5 km.
Auto będę naprawiał sam gdyż już nie wierze cudownym mechanikom.
Teraz pytanie czy układ nivo się odpowietrza? Jak wypoziomować auto(na jakiej wysokości ustawić tył)? Czy wysokość ustawienia zależy od tego czy wozi się ciężkie rzeczy w bagażniku? Jaka może być przyczyna pisków dochodzących z tyłu auta po obciążeniu tyłu? Czy mechanik celowo nie opuścił auta, bo coś schrzanił? Może winę wycieku poniosło złe opdowietrzenie a panujące ciśnienie w ukłacie coś rozpiep...?
Z góry dziękuje za każdą pomoc
Pozdrawiam
Podpinam sie do tematu. Założyłem go na forum Mercedesa gdyż problem się tyczy zawieszenia Nivo tylko, że w BMW a na forach BMW mało kto spotkał się z nivo a jak wystąpiła usterka to od razu zmienił na zwykłe zawieszenie. Ja jednak zaryzykowałem naprawy i mam narobione ‘bigosu”.
Nie mam mercedesa, ale BMW E34 touring z zawieszeniem nivo, czyli działa na tej samej zasadzie jak w Mercedesie W124. Sprowadzając samochód z zagranicy auto było bardzo twarde i brakowało jej litr płynu w układzie, dolałem płynu i auto tak jeździło lecz było twarde jak deska bez żadnej amortyzacji. Zabrałem się za usprawnianie nivo. Czytając wiele postów na forum głównie mercedesa. Doszedłem do wniosku, że auto ma usterkę gruszek zawieszenia(akumulatorów ciśnieniowych), które straciły już swoją żywotność. Nic nie ciekło, pocił się tylko regulator(śladowe ilości) tylko auto nie posiadało amortyzacji.
2 dni temu, mechanik wymienił mi 2 gruszki i przewody metalowe odchodzące do gruszek.
http://www.realoem.c...421&hg=33&fg=50
części nr 9 i 10 (przewody metalowe)
http://www.realoem.c...741&hg=33&fg=50
część nr 1 gruszka
Jak odebrałem samochód to stał on bardzo wysoko i strzęsło nim bardziej jak przed wymianą, mechanik twierdził, że to wina ustawienia tyłu auta na który juz nie miał czasu bo śpieszył się. Dojechałem do domu i sam opuściłem samochód.
http://www.realoem.c...352&hg=33&fg=50
Popuściłem nakrętki na obejmie(cześć nr 4) i przesunąłem cięgno (część nr 1) w lewo auto opuściło się.
Odetchnąłem z ulga gdyż auto zaczęło amortyzować, jednak jak zapakowałem 5 osób i bagaż auto piszczało z tyłu jakby z regulatora, nie wiem... Opuściłem auto jeszcze bardziej na dół i piszczenie było wyraźnie mniejsze ale dalej popiskiwało(tylko przy dużym obciążeniu), auto zrobiło trasę 150km z pełnym obciążeniem i poza popiskiwania było OK. Jednak jak wracało do domu układ się rozszczelnił i cały płyn wyleciał, auto zostawiało ścieszkę płynu za sobą. Nieszczelność jest z tyłu auta po lewej stronie czyli albo regulator albo przewód od gruszki, bądź przewody elastyczne sam do dziś nie wiem... Był to bardzo duży ubytek płynu litr płynu dolanego na stacji wystarczył na 5 km.
Auto będę naprawiał sam gdyż już nie wierze cudownym mechanikom.
Teraz pytanie czy układ nivo się odpowietrza? Jak wypoziomować auto(na jakiej wysokości ustawić tył)? Czy wysokość ustawienia zależy od tego czy wozi się ciężkie rzeczy w bagażniku? Jaka może być przyczyna pisków dochodzących z tyłu auta po obciążeniu tyłu? Czy mechanik celowo nie opuścił auta, bo coś schrzanił? Może winę wycieku poniosło złe opdowietrzenie a panujące ciśnienie w ukłacie coś rozpiep...?
Z góry dziękuje za każdą pomoc
Pozdrawiam
#68
Napisano 01 grudnia 2009 - 17:04
akim 42, Pozdrawiam.
Musimy się jakoś zgadać w celu wymiany doświadczeń i obserwacji.OM 606 kombi,automat,94r .
Wcześniej W123 240D
Mam jeszcze pytanko dotyczące siłowników nivo.Zastanawiam się gdzie je wysłać do naprawy ponieważ doły stukają :cry: Warsztat w Piekarach czy Gdańsk, tam gdzie naprawiają
też inne siłowniki?
Musimy się jakoś zgadać w celu wymiany doświadczeń i obserwacji.OM 606 kombi,automat,94r .
Wcześniej W123 240D
Mam jeszcze pytanko dotyczące siłowników nivo.Zastanawiam się gdzie je wysłać do naprawy ponieważ doły stukają :cry: Warsztat w Piekarach czy Gdańsk, tam gdzie naprawiają
też inne siłowniki?
#69
Napisano 01 grudnia 2009 - 18:02
Dzięki,tak chyba zrobię
#70
Napisano 01 grudnia 2009 - 20:47
A ja bym wysłał do Gagarina do Mierzyna pod Szczecinem
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | scOti |
|
||
[w201/w124] Silnik szyberdachu - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | yanoq |
|
||
[M104] Napinacz paska sprawdzenie czy do wymiany. |
Mercedes S, CL i SEC | cineqm |
|
|
|
[S124] problem z nivo |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryko124 |
|
||
[W201] Regulacja świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | majkel |
|