Skocz do zawartości




- - - - -

mb 1.8 swap ke jet na 4x gaźnik r1


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 07 marca 2013 - 17:24

Witam !
Jako że wyregulowałem mojego ke jeta (na którym zjadłem zęby) i było pięknie (przez kilka dni) aż do momentu wysiadki eha..
aby zreanimować układ musiałbym wymienic eha, potencjometr, wtryski, czujnik biegu jałowego i połowe instalacji (kable już pękają)..
to znalazłem kilka ciekawych rozwiązań które nie będą kosztować nawet 1/4 tego co musiałbym wsadzić w ke jeta.

Najprostszą i najtańszą opcją wydaje się układ gaźników z r1. widziałem wiele produkcji tego wykonania i wygląda na dość proste.

Teraz kilka pytań co do tematu.
1. Czy takie gaźniki dadzą rade w 1.8 bez wymiany dysz ? (widziałem to pakowali to nawet do 2.0 16v, więc wydaje mi się że starczy)
2. jak będzie z zapłonem ? nic nie trzeba będzie zmieniać w zapłonie ? w mb są czujniki wału dzięki którym jest iskra w odpowiednim momencie ..
3. jak to będzie się przekładać na moc i moment ?
4. czy taki układ będzie można zagazować ? (głównie śmigam na lpg) wydaje mi się że jak 4 gaźniki będą miały wspólny wdech (szczelny oczywiście) i do tego pociągne blosa to auto powinno jeździć na dość dobrym poziomie, ewentualnie jakieś inne rozwiązanie gazu w takim układzie ?

co jeszcze trzęba będzie zrobić oprócz przerobienia dostawy paliwa i kolektora ssącego ?
myślałem nad 2x weber ale ciężko dostać i kolektor trzeba cały robić od zera..



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2013 - 18:07

Ambitne przedsięwzięcie.
Zapłon nie stanowi problemu, na forum są opisane swapy z ke na gaźnik.
Z zagazowaniem też nie powinno być problemu najwyżej zejście z 2giej generacji (jeśli takowa jest założona)
czyli zamiana silniczka krokowego na register.

A odnośnie kosztów i komplikacji to chyba itak najbardziej bezstresowa była by wymiana na stromberga 175
zresztą opisana http://mb201-124.eu/...k-pierburg-2ee/

#3 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 07 marca 2013 - 20:19

na strombergu stracił bym na mocy i moment tak myśle, dodatkowo trzeba by było zmieniać kolektor.
czytałem ten temat już wcześniej. tego z głowicy też na pewno nie wyjme ;P...

plan wstępny jest taki
uciąć kolektor w odpowiednim miejscu, dziury na wtryski zaślepić, wtrysk rozruchowy zostawić, całą instalke kabli i sterowniki jak najbardziej zostawić.
zrobić odpowiedni dolot paliwa (raczej nie bedzie problemu) dorobić wspólny dopływ powietrza, opiąć z gazem i jazda ;P
fachowca znaleźć od pb i dobrze wyregulować gaźniory.
czyli reasumując :
potrzeba będzie kupić:
gaźnik (od 200 do 300 zl zestaw 4)
rurki gumowe (na nacięty kolektor)
wejście na paliwo myślę żeby zrobić trójnik który będzie doprowadzał paliwo do niewielkiego pojemnika przy gaźnikach i nadmiar cofał do baku, paliwo z pojemnika będzie ciągle napełniane pod niedużym ciśnieniem, a pojemnik będzie rozlewał je po gaźnikach..ewentualnie kupić nastawnik ciśnienia do gaźników (150 zł z osprzętem)
czy coś takiego będzie śmigać ? rozruchowca bym zostawił to działałby jako ssanie ewentualnie wspomagał mieszankę na zimnym silniku.
no i zastanawiam się nad elektrozaworem pomiędzy zbiorniczkiem paliwa a gaźnikami (żeby były jak najmniejsze problemu z ponownym rozruchem po jeździe na lpg)
zawór się oczywiście będzie zamykał po odpaleniu lpg.
naprawiać ke jeta za około dwa klocki mi się nie widzi :D regulacja itp.. a potem strzeli i od nowa..
w sumie nie było tak źle z gazem, na trasie 7,5 litra na cztero biegowej skrzyni 10 miasto (ale śmigam dość dynamicznie zawsze ;d)
przy konkretnej jeździe doszedł do na autostradzie 16 ale cały czas 160 i jak wyprzedzałem to jeszcze w deske dostawał :P
i gaz często mi kichał jak zgasiłem na nim silnik, a potem odpalałem na benzynie. w kaloszu mam dość duży antywybuch właśnej roboty (dpiero od niedawna) także teraz te kichniecia nie sprawiają problemów.. ale co z tego jak ke jet chce więcej kasy niż auto warte ;P

tak by to wyglądało

Użytkownik JuR edytował ten post 07 marca 2013 - 20:22


#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 07 marca 2013 - 21:35

te gumowe łączniki to on chyba ze zużytych kondomów zrobił....

#5 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2013 - 21:50

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 07 marca 2013 - 20:19 napisał

na strombergu stracił bym na mocy i moment tak myśle
zważywszy na fakt że chcesz wstawić defakto 4 mniejsze strombergi to ciekawe twierdzenie ;)

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 07 marca 2013 - 20:19 napisał

dodatkowo trzeba by było zmieniać kolektor.
no niestety tak.

Mimo wszystko choć można odnieść wrazenie że staram się Ciebie zniechęcić do pomysłu to jestem ciekaw efektów
i będę czekał na relacje z prac i prób :ok:

#6 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 07 marca 2013 - 23:16

Cytat

te gumowe łączniki to on chyba ze zużytych kondomów zrobił....
haha no chyba masz racje ;D ja myśle o mocniejszych gumach :P

lord.. narazie sie przygotowywuje, a jakoś za miesiąć zaczne działać. na 100% będzie przeróbka bo auto stoi.. ke jeta mam już dość (jak chyba większość :D)

z tego co można na youtube zobaczyć to te gaźniki dają rade .
trzeba będzie wymieniać dysze ? czy te z oryginału dadzą rade? niby do litra pojemności, ale motorek sie wykręca na 2x wyższe obroty to trochę paliwka musi lać

spalanie podobno bardzo zbliżone (czytałem że gościu 2.0 zrobił 8l/100. na tych gaźniorach)

pomysł z oryginalnym kolektorem i wtryskiem rozruchowym jako ssanie to dobry pomysł ? (byłoby wtedy automatyczne ssanie zamiast ręcznej linki )

filmik już był kiedyś na forum ale wrzuce dla tych co nie widzieli ..

a teraz mały mercedesik


#7 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2013 - 23:39

Czy te dysze dadzą radę nie wiem natomiast jeśli chodzi o ssanie to szczerze powiem ze chętnie bym zamienił
"automatyczne" w moi strombergu na linkowe.
Widzę problem ze zgraniem wysokiego ciśnienia paliwa którego potrzebuje wtrysk z tym co potrzebują gaźniki,
pisałeś że chcesz zrobić coś w rodzaju rezerwuaru paliwa dla gaźników które mogą być zasilane opadowo
tylko jak to pogodzić z zasilaniem wtryskiwacza chyba że na dwóch pompkach.
Filmiki ciekawe tylko nie kręć M102 na czerwone pole bo ci uszczelka z pod głowicy maskę na pół rozetnie
a 16v na drugim filmiku prycha z głodu moim zdaniem.

#8 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 07 marca 2013 - 23:50

z tym rozurchowcem to masz racje, to paliwo trzeba będzie jeszcze przemyśleć..
troche lektury dla zainteresowanych
to właśnie przerabiam http://forum.vwgolf....p?f=15&t=227559
a to bede przerabiał za kilka minut na temat dobory wymiarów
http://www.barakuda....obliczenia.html dobór wymiarów
zanim dozbieram kasiury to jakiś rozsądny projekt się urodzi ;)
(jak będę rozbieral ke jeta to wrzuce kilka fotek z patentami np przeciwko strzałom w kalosz)

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2013 - 08:24

A nie łatwiej byłoby przejść na np. EFI ?

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 08 marca 2013 - 09:44

a cóż to jest efi ?
zależy mi na prostocie, jak najmniejszych problemach później i na dostępności tanich części.. a benzynka ma być tylko po to żeby auto odpalić zagrzać, a czasem lekko depnąć ;P








Podobne tematy Zwiń