Witam !
Jako że wyregulowałem mojego ke jeta (na którym zjadłem zęby) i było pięknie (przez kilka dni) aż do momentu wysiadki eha..
aby zreanimować układ musiałbym wymienic eha, potencjometr, wtryski, czujnik biegu jałowego i połowe instalacji (kable już pękają)..
to znalazłem kilka ciekawych rozwiązań które nie będą kosztować nawet 1/4 tego co musiałbym wsadzić w ke jeta.
Najprostszą i najtańszą opcją wydaje się układ gaźników z r1. widziałem wiele produkcji tego wykonania i wygląda na dość proste.
Teraz kilka pytań co do tematu.
1. Czy takie gaźniki dadzą rade w 1.8 bez wymiany dysz ? (widziałem to pakowali to nawet do 2.0 16v, więc wydaje mi się że starczy)
2. jak będzie z zapłonem ? nic nie trzeba będzie zmieniać w zapłonie ? w mb są czujniki wału dzięki którym jest iskra w odpowiednim momencie ..
3. jak to będzie się przekładać na moc i moment ?
4. czy taki układ będzie można zagazować ? (głównie śmigam na lpg) wydaje mi się że jak 4 gaźniki będą miały wspólny wdech (szczelny oczywiście) i do tego pociągne blosa to auto powinno jeździć na dość dobrym poziomie, ewentualnie jakieś inne rozwiązanie gazu w takim układzie ?
co jeszcze trzęba będzie zrobić oprócz przerobienia dostawy paliwa i kolektora ssącego ?
myślałem nad 2x weber ale ciężko dostać i kolektor trzeba cały robić od zera..
1
mb 1.8 swap ke jet na 4x gaźnik r1
Rozpoczęty przez JuR, mar 07 2013 17:24
52 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 marca 2013 - 17:24
#2
Napisano 07 marca 2013 - 18:07
Ambitne przedsięwzięcie.
Zapłon nie stanowi problemu, na forum są opisane swapy z ke na gaźnik.
Z zagazowaniem też nie powinno być problemu najwyżej zejście z 2giej generacji (jeśli takowa jest założona)
czyli zamiana silniczka krokowego na register.
A odnośnie kosztów i komplikacji to chyba itak najbardziej bezstresowa była by wymiana na stromberga 175
zresztą opisana http://mb201-124.eu/...k-pierburg-2ee/
Zapłon nie stanowi problemu, na forum są opisane swapy z ke na gaźnik.
Z zagazowaniem też nie powinno być problemu najwyżej zejście z 2giej generacji (jeśli takowa jest założona)
czyli zamiana silniczka krokowego na register.
A odnośnie kosztów i komplikacji to chyba itak najbardziej bezstresowa była by wymiana na stromberga 175
zresztą opisana http://mb201-124.eu/...k-pierburg-2ee/
#3
Napisano 07 marca 2013 - 20:19
na strombergu stracił bym na mocy i moment tak myśle, dodatkowo trzeba by było zmieniać kolektor.
czytałem ten temat już wcześniej. tego z głowicy też na pewno nie wyjme ...
plan wstępny jest taki
uciąć kolektor w odpowiednim miejscu, dziury na wtryski zaślepić, wtrysk rozruchowy zostawić, całą instalke kabli i sterowniki jak najbardziej zostawić.
zrobić odpowiedni dolot paliwa (raczej nie bedzie problemu) dorobić wspólny dopływ powietrza, opiąć z gazem i jazda
fachowca znaleźć od pb i dobrze wyregulować gaźniory.
czyli reasumując :
potrzeba będzie kupić:
gaźnik (od 200 do 300 zl zestaw 4)
rurki gumowe (na nacięty kolektor)
wejście na paliwo myślę żeby zrobić trójnik który będzie doprowadzał paliwo do niewielkiego pojemnika przy gaźnikach i nadmiar cofał do baku, paliwo z pojemnika będzie ciągle napełniane pod niedużym ciśnieniem, a pojemnik będzie rozlewał je po gaźnikach..ewentualnie kupić nastawnik ciśnienia do gaźników (150 zł z osprzętem)
czy coś takiego będzie śmigać ? rozruchowca bym zostawił to działałby jako ssanie ewentualnie wspomagał mieszankę na zimnym silniku.
no i zastanawiam się nad elektrozaworem pomiędzy zbiorniczkiem paliwa a gaźnikami (żeby były jak najmniejsze problemu z ponownym rozruchem po jeździe na lpg)
zawór się oczywiście będzie zamykał po odpaleniu lpg.
naprawiać ke jeta za około dwa klocki mi się nie widzi regulacja itp.. a potem strzeli i od nowa..
w sumie nie było tak źle z gazem, na trasie 7,5 litra na cztero biegowej skrzyni 10 miasto (ale śmigam dość dynamicznie zawsze ;d)
przy konkretnej jeździe doszedł do na autostradzie 16 ale cały czas 160 i jak wyprzedzałem to jeszcze w deske dostawał
i gaz często mi kichał jak zgasiłem na nim silnik, a potem odpalałem na benzynie. w kaloszu mam dość duży antywybuch właśnej roboty (dpiero od niedawna) także teraz te kichniecia nie sprawiają problemów.. ale co z tego jak ke jet chce więcej kasy niż auto warte
tak by to wyglądało
czytałem ten temat już wcześniej. tego z głowicy też na pewno nie wyjme ...
plan wstępny jest taki
uciąć kolektor w odpowiednim miejscu, dziury na wtryski zaślepić, wtrysk rozruchowy zostawić, całą instalke kabli i sterowniki jak najbardziej zostawić.
zrobić odpowiedni dolot paliwa (raczej nie bedzie problemu) dorobić wspólny dopływ powietrza, opiąć z gazem i jazda
fachowca znaleźć od pb i dobrze wyregulować gaźniory.
czyli reasumując :
potrzeba będzie kupić:
gaźnik (od 200 do 300 zl zestaw 4)
rurki gumowe (na nacięty kolektor)
wejście na paliwo myślę żeby zrobić trójnik który będzie doprowadzał paliwo do niewielkiego pojemnika przy gaźnikach i nadmiar cofał do baku, paliwo z pojemnika będzie ciągle napełniane pod niedużym ciśnieniem, a pojemnik będzie rozlewał je po gaźnikach..ewentualnie kupić nastawnik ciśnienia do gaźników (150 zł z osprzętem)
czy coś takiego będzie śmigać ? rozruchowca bym zostawił to działałby jako ssanie ewentualnie wspomagał mieszankę na zimnym silniku.
no i zastanawiam się nad elektrozaworem pomiędzy zbiorniczkiem paliwa a gaźnikami (żeby były jak najmniejsze problemu z ponownym rozruchem po jeździe na lpg)
zawór się oczywiście będzie zamykał po odpaleniu lpg.
naprawiać ke jeta za około dwa klocki mi się nie widzi regulacja itp.. a potem strzeli i od nowa..
w sumie nie było tak źle z gazem, na trasie 7,5 litra na cztero biegowej skrzyni 10 miasto (ale śmigam dość dynamicznie zawsze ;d)
przy konkretnej jeździe doszedł do na autostradzie 16 ale cały czas 160 i jak wyprzedzałem to jeszcze w deske dostawał
i gaz często mi kichał jak zgasiłem na nim silnik, a potem odpalałem na benzynie. w kaloszu mam dość duży antywybuch właśnej roboty (dpiero od niedawna) także teraz te kichniecia nie sprawiają problemów.. ale co z tego jak ke jet chce więcej kasy niż auto warte
tak by to wyglądało
Użytkownik JuR edytował ten post 07 marca 2013 - 20:22
#4
Napisano 07 marca 2013 - 21:35
te gumowe łączniki to on chyba ze zużytych kondomów zrobił....
#5
Napisano 07 marca 2013 - 21:50
Użytkownik JuR dnia 07 marca 2013 - 20:19 napisał
na strombergu stracił bym na mocy i moment tak myśle
Użytkownik JuR dnia 07 marca 2013 - 20:19 napisał
dodatkowo trzeba by było zmieniać kolektor.
Mimo wszystko choć można odnieść wrazenie że staram się Ciebie zniechęcić do pomysłu to jestem ciekaw efektów
i będę czekał na relacje z prac i prób
#6
Napisano 07 marca 2013 - 23:16
Cytat
te gumowe łączniki to on chyba ze zużytych kondomów zrobił....
lord.. narazie sie przygotowywuje, a jakoś za miesiąć zaczne działać. na 100% będzie przeróbka bo auto stoi.. ke jeta mam już dość (jak chyba większość )
z tego co można na youtube zobaczyć to te gaźniki dają rade .
trzeba będzie wymieniać dysze ? czy te z oryginału dadzą rade? niby do litra pojemności, ale motorek sie wykręca na 2x wyższe obroty to trochę paliwka musi lać
spalanie podobno bardzo zbliżone (czytałem że gościu 2.0 zrobił 8l/100. na tych gaźniorach)
pomysł z oryginalnym kolektorem i wtryskiem rozruchowym jako ssanie to dobry pomysł ? (byłoby wtedy automatyczne ssanie zamiast ręcznej linki )
filmik już był kiedyś na forum ale wrzuce dla tych co nie widzieli ..
a teraz mały mercedesik
#7
Napisano 07 marca 2013 - 23:39
Czy te dysze dadzą radę nie wiem natomiast jeśli chodzi o ssanie to szczerze powiem ze chętnie bym zamienił
"automatyczne" w moi strombergu na linkowe.
Widzę problem ze zgraniem wysokiego ciśnienia paliwa którego potrzebuje wtrysk z tym co potrzebują gaźniki,
pisałeś że chcesz zrobić coś w rodzaju rezerwuaru paliwa dla gaźników które mogą być zasilane opadowo
tylko jak to pogodzić z zasilaniem wtryskiwacza chyba że na dwóch pompkach.
Filmiki ciekawe tylko nie kręć M102 na czerwone pole bo ci uszczelka z pod głowicy maskę na pół rozetnie
a 16v na drugim filmiku prycha z głodu moim zdaniem.
"automatyczne" w moi strombergu na linkowe.
Widzę problem ze zgraniem wysokiego ciśnienia paliwa którego potrzebuje wtrysk z tym co potrzebują gaźniki,
pisałeś że chcesz zrobić coś w rodzaju rezerwuaru paliwa dla gaźników które mogą być zasilane opadowo
tylko jak to pogodzić z zasilaniem wtryskiwacza chyba że na dwóch pompkach.
Filmiki ciekawe tylko nie kręć M102 na czerwone pole bo ci uszczelka z pod głowicy maskę na pół rozetnie
a 16v na drugim filmiku prycha z głodu moim zdaniem.
#8
Napisano 07 marca 2013 - 23:50
z tym rozurchowcem to masz racje, to paliwo trzeba będzie jeszcze przemyśleć..
troche lektury dla zainteresowanych
to właśnie przerabiam http://forum.vwgolf....p?f=15&t=227559
a to bede przerabiał za kilka minut na temat dobory wymiarów
http://www.barakuda....obliczenia.html dobór wymiarów
zanim dozbieram kasiury to jakiś rozsądny projekt się urodzi
(jak będę rozbieral ke jeta to wrzuce kilka fotek z patentami np przeciwko strzałom w kalosz)
troche lektury dla zainteresowanych
to właśnie przerabiam http://forum.vwgolf....p?f=15&t=227559
a to bede przerabiał za kilka minut na temat dobory wymiarów
http://www.barakuda....obliczenia.html dobór wymiarów
zanim dozbieram kasiury to jakiś rozsądny projekt się urodzi
(jak będę rozbieral ke jeta to wrzuce kilka fotek z patentami np przeciwko strzałom w kalosz)
#9
Napisano 08 marca 2013 - 08:24
A nie łatwiej byłoby przejść na np. EFI ?
#10
Napisano 08 marca 2013 - 09:44
a cóż to jest efi ?
zależy mi na prostocie, jak najmniejszych problemach później i na dostępności tanich części.. a benzynka ma być tylko po to żeby auto odpalić zagrzać, a czasem lekko depnąć
zależy mi na prostocie, jak najmniejszych problemach później i na dostępności tanich części.. a benzynka ma być tylko po to żeby auto odpalić zagrzać, a czasem lekko depnąć
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | scOti |
|
||
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|